Търсене в този блог

Популярни публикации

четвъртък, 4 юни 2015 г.

Дубай - Град на бъдещето! Нашето пътешествие 3 част

На следващия ден след плажа решихме да посетим Миръкъл гардън (Miracle garden). Градините са доста отдалечени от града, затова бях планувала да ги съчетаем с посещение на аутлет мола и Глобъл вилидж (Global Village). За съжаление Глобъл вилидж по това време на годината не работеше и съответно отпадна от програмата (на сезони е от октомври до април всяка година) - това всъщност е един панаир с много павилиони от различни страни и увеселителен парк. Аутлетът не предлагаше нещо по-различно или да имаше някакви намаления поне по времето на нашето посещение. И като се има предвид истинското ми разочарование от градините, мога да заключа, че тази обиколка е напълно излишна. Входът за градината е 30 дирхама на човек, а за частта на пеперудите има допълнителен (ние бяхме след 17 ч. и Бутърфлай гардън беше затворена). Да наистина направили са голяма градина в пустинята, но трябваше да вложат малко вкус. Тук предварително се извинявам на тези, които няма да споделят моето мнение - градините един голям кич на петунии и мушкати. Да това са предимно цветята в градината с много малко изключения. Аранжировката показва наистина голяма безвкусица и кичозност - да побиеш стари коли и автоморгата да я направиш на саксия, още колички от детски филмчета, обърнати къщи, едни пластмасови кранчета висящи от нищото, подобия да айфелови кули и прочие, какво е според Вас? Истината е, че и тук очаквах много повече дори само от името на градината и може би от отзивите, които четох. Да, трябва да се признае, че да направиш градина в пустинята не е никак малко, но самата аранжировка и факта, че при нас градините не са такова рядко "чудо", повлияха на мнението ми.

Разбира се имаше и не лоши места:

На път за хотела спряхме да разгледаме и Уафи мол (Wafi mall), който се отличава от останалите с египетския стил, в който е създаден. Ето още едно място, което са пренесли при тях, но както Ви споделих - Египет е една наша много желана дестинация, за която изпуснахме момента за посещение. Е може би един ден, ако обстановката там се успокой, ще успеем да посетим и истинските пирамиди. Разбира се и по тази причина самият дизайн на мола ни хареса, е не знам дали щеше да е така ако бяхме успели да отидем до Египет.

За един отпускаш финал на деня, отидохме в Дубай мол отново да се полюбуваме на фонтаните.

Последният ни цял ден бе отделен на палмата, атлантис и разбира се делфините. Ех, тези делфинчета - моята мечта. Този път тръгнахме рано, за да не закъснеем за часа си за срещата с тях. След една седмица в Дубай за първи път минавахме по изкуствения остров и гледката беше доста хубава. Палм Джумейра е част от проектите на Дубай за трите изкуствени острова под формата на палми, състои се от стъбло с 16 листа и вълнолом, изграден само от естествени материали. Към 2007 г. е най-големият изкуствен остров. И така движейки се по палмата минахме под тунела, който я свързва с вълнолома и паркирахме на паркинга на Атлантис (Atlantis the palm). Хотелът е със същия дизайн като този от Бахамите и от същата верига. Определено най-добрия завършек  на палмата.

След като като оставихме колата ни прехвърлиха на едно бъги (като количка за голф), минахме през целия комплекс и ни откараха до делфинариума им - Делфин бей. След малко разяснения за безопасност и филмчета за отглеждането на делфините, последва тъй дългоочакваната ми среща с тях. Едно изживяване, което не мога да опиша с думи. За мен те винаги ще бъдат едни възвишени и прекрасни създания и при всяка нова възможност отново бих се докосвала до тях. Изключително съм щастлива, че именно там беше първото ми общуване с тях. Много добре направено и красиво направено, с изключителни грижи за самите делфини. Разделиха ни на групи от 4-5 човека и с по трима души, които се грижат и обучават делфинчетата. Следваше незабравимият половин час с делфина на име Пеперуда и бебето й Лили.

И незабравимата ми целувка:

След трудната ни раздяла с така любимите делфинчета се отдадохме на един разпускащ последен ден. Към билетите за делфините, влизаше и таксата за вход на аквапарка. Оставихме си нещата на съхранение в шкафче (40 дирхама), освен подводното апаратче и спокойно се насладихме на почивката. Тук имаше малка аномалия - 10 май в Дубай валя дъжд. За около половин час се смръщи небето и за кратко преваля. Е видяхме различни температурни условия - дни без да може да се покаже слънцето дори за минута от прашния облак над Дубай, дни с 43 градуса и изгарящо слънце, както и дъжд в пустинята. Само добре, че не улучихме някоя пясъчна буря, защото тя може да блокира всичко за няколко дни като сведе видимостта до няколко метра и затвори летищата.
Самият аквапарк не е толкова голям - има около десетина пързалки, две екстремни и детска част. Както разбрахте аз не съм по най-екстремните преживявания и затова доста ми хареса и успяхме да си отдъхнем пълноценно от натоварената седмица.

През една от пързалките се влиза в тунел през част от аквариума, което е много хубаво изживяване. В комплекса има и аквариум The Lost Chambers, но тъй като вече бяхме посетили този в Дубай мол решихме да пропуснем посещението му. Част от плажната ивица на хотела е достъпна и за посетителите на аквариума. Плажът изглежда много добре, има прекрасна гледка, но само да не стъпваш във водата. Въпреки усилията им за раздвижване на водата остава заблатяването като основен проблем на изкуствените острови. При стъпване във водата усещането е за страшно лигава субстанция и след като пясъка се размърда понася една леко потресаваща воня. Дори не знам как имаше къпещи се хора, но аз на първата крачка се отдръпнах на 5 метра от водата. Е за къпане в морето не ставаше, но като цяло денят беше чудесен и изпълнен с незабравими емоции.

От набелязаните неща за посещение ни бе останало само типичното тяхно селище Heritage village, което беше затворено при първото ни посещение. Затова и направихме една вечерна разходка по криика и селището.

Една седмица мина неусетно и дойде денят, в който си заминавахме. Отделихме го на Дубай мол, фонтаните и последни покупки. Така в 19:30 ч. излетяхме за България и след 5 часа и половина кацнахме на летище София. Кога планирахме пътуването, кога заминахме, че вече всичко свърши. Може би някой ден отново ще се върнем там - този път ще вземем и детенцето ни, което сега е на 3 г. (Дубай наистина не е място за малки деца!), все пак до няколко години ще имат и още много нови неща за посещение.

В заключение мога да кажа, че Дубай е наистина един различен свят - не просто, защото е различна дестинация от европейските и дава сблъсък с източната култура, а именно защото Дубай е град на бъдещето! Мястото, на което и най-дръзките намерения се превръщат в реалност, строителството е достигнало и невъзможните представи за ума, пустинята е превърната не в оазис, а рай за местни и туристи! Но не забравяйте, че монетата винаги има две страни!

Нашето пътешествие бе изпълнено
 с много емоции и изживявания,
сбъдна много от мечтите ни
и остави незабравими спомени!